Kärlek

Jag och N hade en diskussion idag och vi kom fram till att vi båda börjar förlora tron om kärlek. Äkta kärlek alltså. Visst, tonårstjafs till förhållanden innehållandes "jag älskar dig" efter tredje dejten, ja det finns det ju gott om. Men kärlek som i att inte kunna leva utan den andra, som i att bara se perfektion hos sin partner, som i att klicka och vara bästa vän samtidigt som älskare med sin partner, som i att längta efter att bara få umgås och vara nära denna person, finns det?

Jag börjar tappa tron på det...

Kommentarer
Postat av: Madde

Jag tror det aldrig har funnits ngt sånt, förutom i böcker och på film... Men när man är nykär stämmer allt det där in, eller hur? Efter några månader börjar man se brister, men det e väl bara självklart?



Vi människor har en tendens att vara blinda, men när vi väl öppnar ögonen så ser vi allt... Vi är alldeles för medvetna om livet runt om kring, vi kan inte strunta att kolla på allt det andra som finns =)



Och tur e väl det, annars skulle vi gå med samma person vi hade som första kärlek (jag skulle tex vara med den jag var kär i när jag gick i tvåan xD), det skulle väl vara tragiskt? Och människor förändras hela tiden, hela livet =)



Puss <3

2010-01-19 @ 19:21:11
URL: http://goldenchampagne.blogg.se/
Postat av: Caroline

Jag antar att jag räknas in i kategorin Nykär ;) Men jag tror att det finns absolut! Jag har ju varit nykär några gånger tidigare, men det har aldrig kännts så bra som det gör nu, det här känns äkta på alla sätt. Så jag tror (och hoppas!) absolut på att älta kärlek existerar :)

Puss <3

2010-01-19 @ 21:58:57
URL: http://rotens.blogg.se/
Postat av: Kajsa

jag har varit där

2010-01-19 @ 21:59:37
URL: http://svenskaensamheten.blogg.se/
Postat av: Jessica

Fatta tråkigt om kärlek inte finns! Man får väl låtsas lite, förnekelse har väl aldrig skadat nån?

2010-01-19 @ 22:47:03
URL: http://afrotastic.blogg.se/
Postat av: Kajsa

sv: Svar nej, men vi är fortfarande så tajta vänner man bara kan bli. Kärleken har ju inte försvunnit. Däremot fanns det inte tid för varandra nu.

2010-01-20 @ 12:45:08
URL: http://svenskaensamheten.blogg.se/
Postat av: Felicia

Sån där äkta kärlek finns, den är sällsynt bara. Jag träffade min pojkvän när jag var tretton och vi var då tillsammans i två år. Sen var vi åtskilda och hade andra men höll kontakten, för att sen för ett år sen hitta tillbaka till varandra. Han är min bästa vän, min själsfrände. Han vet saker om mig som jag inte förmår att berätta för andra. Och brister, det är en del av människan. Det finns INGEN man känner som inte har något som man stör sig på mer eller mindre.

Vet inte hur jag ska förklara, men jofan att det finns äkta kärlek! Man kan bara säga att det inte finns om man inte har upplevt det än. Men förhoppningsvis så kommer det någon eller flera gånger i livet för alla!

2010-01-20 @ 22:30:40
Postat av: tove

Men vad är det för snack! Klart kärlek finns. att gå omkring som 17åring och tappa tron på kärlek är ju bara fånigt, sånt kommer inte på beställning! Lev livet nu istället för att gå omkring och vänta på kärleken! :) haha iof vet jag ju redan att du gör det hihi (;



men ge inte upp hoppet bara för att kärleken inte finns just nu! Jag har aldrig känt sån där äkta käelek själv, men jag har heller inte velat släppa in någon så nära nu. Jag VILL INTE träffa min självfrände när jag är 17 år. Jag vill leva livet innan, för jag tror att det är först då som man kan settle down och skaffa familj med den "rätta".



tappa inte tron, tjejer!

2010-01-21 @ 14:02:58
URL: http://soderbrud.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0