Styrka.

Ser på dig med ett leende. Möts av en iskall blick i dina ögon. De där ögonen som brukade få mig knäsvag. Denna gång gör du mig knäsvag på ett annat sätt. Din kroppshållning får mig livrädd. Du står hotfullt lutad över mig. Jag faller med knäna mot den hårda marken. Börjar skaka.

Du höjer handen. Blänger på mig. Jag håller upp händerna för att skydda huvudet. Sluter ögonen hårt. Förbereder mig för slaget. Så kommer det. Hårt. Smärtan är omedelbar, och fruktansvärd. Jag öppnar ögonen. Tittar upp på dig. Det vibrerar i bröstet. Tårarna som har pressats tillbaka så hårt, kommer nu. Rinner ner längs kinderna. Landar på betongen jag sitter på. Det låter lite som regn. Fast hårdare. Ensammare. Jag kan inte andas.

Som en vindpust i vakuum. Helt oväntat. Plötsligt får jag styrka. Vibrationerna i bröstet ökar. Känner adrenalinet pumpa i mina vener. Reser mig upp. Torkar tårarna hårt. Det svider om kinderna. Kunde inte bry mig mindre.

Knyter nävarna. Slår tillbaka.

Du faller ner till marken efter ett enda slag.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Vad har hänt?

2010-02-10 @ 14:13:43
URL: http://afrotastic.blogg.se/
Postat av: Jessica

Hihi vilken tur :)

2010-02-10 @ 18:59:09
URL: http://afrotastic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0