Juletider smyger sig på

Ja, då sitter man här framför datorn då.

Åh, jag blir less på julen! Det händer så "mycket" som är så viktigt att man inte kan göra andra, roliga saker. Man "måste" vara hemma med släkten och låtsas att det är sååå trevligt. Jag blir trött på det extremt snabbt. Jag vill ha 3 ½ veckas ledighet UTAN jul. Det vore mer nice, eller hur?

Julen är jobbig. Man blir pank, får saker man inte vill ha som ersättning för att ha lagt ut varenda korvöre man äger, och dessutom går man upp i vikt av all julmat. Sen är det nyår och då måste man hitta någonstans att vara, något snyggt att ha på sig, komma på ett nyårslöfte som ändå aldrig hålls. "Jag ska sluta röka", "Jag ska träna mer", "Jag ska sluta äta onyttigt".

Dagen efter vaknar man upp, bakis som ett jagvetintevad, och så var det ett nytt år. Så då är det bara att börja planera inför terminen som kommer, ta det lugnt i ett par dagar och sen var det skola igen!

JAAA vad kul.

Kommentarer
Postat av: Elin

Måste ge dej beröm för ditt skrivande. Du skriver jätte bra! :) <3

2009-12-23 @ 20:36:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0